Saturday, July 31, 2010

Selamat Berbahagia Teman...

Hari ini aku ke satu daerah bersama dengan keluargaku..aku, suami dan anak bongsu ku. Hari ini aku datang bersama meraikan detik bersejarah seorang teman...Hari ini temanku akan melangsungkan pertunangan dengan jejaka yang berjaya bertakhta di hatinya.

Aku singgah di rumah keluarga angkat sebelah pihak lelaki. Kedatangan kami disambut dengan ramah mesra.Terukir senyuman gembira di wajah mereka..Akan termetrai satu lagi ikatan suci antara dua insan yang dinamakan Adam dan Hawa.....

Setelah bacaan doa selamat di pihak lelaki selesai..kami bergerak menuju ke destinasi sebenar bersama hajat untuk menyatukan dua insan yang sedang asyik masyuk dilambung ombak cinta.Ya Allah...makbulkan doa kami...restuilah perjalanan kami, hadirnya kami bersama hajat nan suci....

Kami disambut dengan penuh mesra.Tergambar keceriaan pada wajah-wajah mereka..yang menanti tanpa rasa jemu.Alhamdulillah....termetrai sudah satu ikatan yang suci lagi bermakna.
Satu ikatan yang didambakan oleh setiap insan bergelar Adam dan Hawa.Cincin disarung sebagai tanda ikatan pertunangan.Senyum simpul terukir di wajah Adam dan Hawa....Senyum kegembiraan..Permulaan untuk sehidup semati hingga ke hujung nyawa....

"Selamaat Bertunang" temanku,,,,aku doakan kau berbahagia selamanya.
1 Ogos 2010 detik bersejarah.Kini kau menjadi tunangan orang tersayang...Selamat Berbahagia daripada kami sekeluarga,,,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...