Tuesday, September 7, 2010

Di saat pemergian insan tersayang...


Hari ini 7hb. September 2010 bersamaan 28 Ramadhan 1431H..aku telah dimaklumkan oleh sahabat yang ku kasihi bahawa ayahandanya yang tersayang baru sahaja menghembuskan nafasnya yang terakhir kira-kira jam 6:00petang. Kembalinya ia di dalam bulan Ramadhan yang penuh barakhah ini....

Aku menerima berita sedih ini ketika di dalam perjalanan ke kampung menemui keluarga tersayang di Selangor...Tika ini, aku baru sahaja melepasi tol Damansara. Aku terkedu buat seketika...teman...maafkan aku kerana tidak dapat bersama ketika kamu menghadapi detik yang menyayat hati ini...

Ketika umat Islam sedang menghitung detik kegembiraan menyambut ketibaan Syawal tidak berapa lama lagi...dirimu melalui detik pilu ini...tabahkan hatimu...sesungguhnya Allah lebih menyayanginya..

Aku berdoa semoga roh Allahyarham ayahandamu yang tercinta ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang beriman...Aku tidak akan lupa pesanmu itu membacakan surah Al-Fatihah dan SurahYaasin untuk disedekahkan buat Allahyarham ayahandamu...

Salam takziah buatmu teman....Insyaallah, jika ada kelapangan waktu...aku akan mengunjungi mu....maafkan aku sekali lagi kerana tidak dapat bersama-sama denganmu di saat ini....walau jauh aku akan sentiasa mendoakanmu......

Al-Fatihah buat Allahyarham ayahandamu.......semoga ronya bersemadi dengan tenang di sana.....

Dari Allah kita datang..kepadaNya jua kita kembali....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...