Friday, September 3, 2010

Bicara Buat Teman....


TEMAN.....

Aku bersyukur kepadaMu Ilahi.....kerana memberi kesempatan ini....untuk aku bertemu dengan temanku semula setelah sekian lama tanpa perkhabaran....

Dulu....aku jauh denganmu, tapi kini dengan kehendak-Nya jua, aku semakin dekat. Dekat denganmu. Aku bersyukur kerana aku punya teman yang sejati...teman yang sudi membimbing aku tatkala aku tercari-cari arah cahaya-Mu Ilahi...Teman yang sudi menarik taliku ketika aku hampir melayang tanpa haluan...Teman yang sudi menyelamatkan aku dari terus tenggelam dibawa arus tanpa belas kasihan.

Teman,
Aku masih perlukan bimbingan. Bimbinglah aku ke jalan-Nya...Aku sedar...aku banyak kekurangan, banyak kelemahan...kadangkala aku alpa dengan mainan duniawi...terlena dek mimpi-mimpi yang mengasyikkan...

Terima Kasih Teman...tatkala aku dalam kekeliruan...kau hadir menghulurkan bantuan.Bantuan yang memang aku perlukan untuk mengisi kekosongan hati dan jiwa dengan ilmu-ilmu-Nya..Percayalah teman...sesungguhnya kehadiranmu kali ini memberi seribu kerahmatan buatku yang masih tercari-cari ke mana arah tujuku selepas ini. Bimbinglah aku untuk mengenal diri, bimbinglah aku untuk mengenali segala ilmu yang menjadi milikNya...bimbinglah aku bersamamu mendapat keredhaan-Nya. Aku ingin merasai nikmat anugerahNya....

Teman...
Kehadiranmu kali ini amat bererti bagiku...kau bukan lagi seperti yang aku kenali dulu..Syukur Ya Allah...kerana memberi kesempatan yang terindah buatku....

Teman....
Aku mahu kebahagiaan itu menjadi milik kita di sini dan di sana nanti....Ya Allah...sesungguhnya segala yang berlaku itu dengan izin-Mu jua...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...