Monday, November 7, 2011

Sedetik Waktu Itu.......

27hb. Oktober. 2011 - 1hb. November 2011...

Sedetik waktu itu...........
aku begitu kerdil
lidah kelu tanpa lontaran kata
sepi tanpa suara

Sedetik waktu itu....
aku sendirian
tanpa keriuhan
aku benar-benar keseorangan

Sedetik waktu itu.....
aku kerinduan
rindu pada alam
rindu pada siang
rindu pada malam
rindu pada bulan dan bintang

Sedetik waktu itu....
aku merasi nikmatMu
nikmat dalam kesakitan
nikmat dalam penghapusan dosa-dosa silam
nikmat yang sebenar-benarnya nikmat

Sedetik waktu itu....
aku diuji
ujian yang sedikit cuma
mampukah aku bertahan
dengan hukum karma

Sedetik waktu itu.....
aku tahu
Kau menyayangi aku
Kau sentiasa ada untukku
tidak sekalipun meninggalkan aku
walau ada ketikanya
sedetik waktu itu...... aku alpa


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...