Friday, October 22, 2010

Sejauh manakah Cinta kita kepadaNya?


Apabila kita MENCINTAI ALLAH, hakikatnya kita akan memiliki segala-galanya.Inilah CINTA yang tidak akan terpisah oleh ruang, jarak, masa, harta dan kematian.

Sejauh mana CINTA kita kepadaNya???


CINTA kepada-Mu!


Berhati-hatilah menjaga hati dengan berhati-hati meletakkan cinta di dalamnya. jangan biarkan hati itu dipenuhi cinta yang jahat, buruk, dan "cacat". Bagaimana benih cinta yang kita tanam dan suburkan dalam jiwa, maka begitulah pohon yang akan tumbuh dan berbuah pada fikiran dan seluruh tindakan.

Apabila memperkatakan tentang CINTA, kita tdak dapat lari daripada berbicara soal hati dan rasa. Cinta itu letaknya di hati yang diumpamakan sebagai raja dalam kerajaan diri manusia.

Hati itu dikuasai oleh cintanya.Ini bermakna, cinta yang harus bersemi di hati mestilah cinta yang "baik". Barulah hati akan menjadi baik, dan seluruh anggota jadi baik. Tapi jika cinta itu "jahat' maka jahatlah hati dan jahat pulalah seluruh anggota badan.

CINTA ALLAH kepada Manusia...

Mengapa kita perlu cintakan ALLAH? Mudah sahaja...kerana ALLAH yang paling mencintai kita. Allah mencintai kita lebih daripada sesiapa sahaja yang telah, sedang atau akan mencintai kita..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...