Sunday, October 31, 2010

Perjalananku ke Bera.....SMAP


29 Oktober 2010 aku dan keluarga bertolak ke Bera, Pahang.Kami bertolak kira-kira jam 2.45 petang.Pada mulanya nak bertolak lebih awal tapi tertinggal barang penting kat office hubby...terpaksa ke pejabat semula.Kalau tak ambil barang tu..tak boleh nak teruskan perjalanan...

Aku ke Bera ada tujuan..Ini merupakan kali pertama aku menjejakkan kaki ku ke daerah ini.
30 oktober 2010 Aini ada temu janji di SMAP Bentong. Urusan kemasukan ke tingkatan 1 2011 di SMAP. Bertolak ke Bera dan menginap di Pentagon Inn Taman Kerayung.Kelakar juga..dah sampai Kerayung, 3 kali tawaf baru jumpa tempat penginapan tu. Puas gak bertanya member yang dok Taman Kerayung tu..Akhirnya jumpa juga. Terima kasih, Zaini. Sebelum tu cuba call member sorang lagi yang tolong booking tempat penginapan tu...alamak ...dia off kan telefon. Ni mesti kes nak tidur petang, tak mahu diganggu le...apa lagi..Anyway Cik Ha..thanks coz tolong Cik Na.

Petangtu, kami check in pukul 5.15 petang. Emmm...tengok tempat penginapan...bolehle... untuk tidur, bukan nak tidur lama pun.Tak kisah, asalkan boleh lelapkan mata. Esok nak sambung perjalanan ke SMAP pada awal pagi..semoga semuanya berjalan lancar.

Selepas menunaikan solat Asar di masjid Kerayung, kawan lama sewaktu belajar di IPSI call ajak minum petang...mulanya dia nak ajak makan malam...tapi dah janji dengan kawan yang sorang lagi tu...tak kan nak batalkan...so, cukuplah minum petang saja di Anjung Seri Bera...janji dapat jumpa dengan Zaini.Dah 20 tahun tak jumpa dia dengan hubbynya Nasa.Seronok dapat jumpa mereka.lama juga kami berbual...emmm...apa lagi...cerita zaman belajar di Tanjung Malim dulu la...Hampir waktu Maghrib baru kami berpisah.

Aku ke masjid semula untuk solat Maghrib.Tak lama kemudian, Cik Ha call.Dia dah sampai kat tempat penginapan kami.Janji nak makan malam sama dengan family. Kami makan di gerai berhampiran tempat penginapan. Seronok dapat berkumpul semula sambil sembang-sembang dengan family Cik Ha. Jumpa pula dengan kawan Cik Ha. Berborak lama la..

Dah dekat pukul 10 malam.Anak-anak pun dah merah mata menahan ngantuk. Yang kecil pun merengek nak balik..Ayah pula tengah rancak berbual sambil melayan sisha..nak tak nak terpaksa layan rengekan anak juga.

Malam tu tak lena tidur. Tak tau kenapa...macam-macam yang bersarang di kepala otak ni. Esok terpaksa bertolak awal ke SMAP. Bimbang terlewat sampai. Maklumlah..tak pernah sampai ke sana. Selepas solat Subuh, kami terus menuju ke Simpang Pelangai. Hari ini, barulah aku sampai ke daerah ini. Triang, Sg Kemahal, Bukit Mendi, Bukit Puchong dan akhirnya aku tiba di destinasiku iaitu SMAP. Alhamdulillah, sampai juga aku ke daerah ini.

Aku bersarapan pagi di gerai berhapiran SMAP. Pekena roti canai dengan teh tarik. Alhamdulillah..kenyang. Semasa tiba di SMAP, Cik Ha dah ada di sana. Bermulalah perjuangan Aini dan Farhah. Best Wishes and Good Luck untuk Aini dan Farhah. Farhah ni anak Cik Ha. Sebelum tu aku berpeluang berjumpa dengan anak Cik Ha yang sorang lagi iaitu Adilah..Emmm pandai budak ni. Semoga menjadi anak yang solehah dan dapat menggapai bintang di langit.Insyaallah.

Alhamdulillah...semua urusan selesai kira-kira pukul 11.30 pagi. Sampai di sini sahaja pertemuan kami. Insyaallah, lain kali berjumpa lagi. Tak tahu bila lagi akan menjejakkan kaki ke daerah ini lagi. Terima kasih teman...di atas semua pertolongan yang telah diberikan.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...